نسخه قابل چاپ

۱۳۹۷/۱۱/۲۲

کنترل کیفیت آماری خط تولید

کنترل کیفیت یکی از عوامل مهم در رضایت مشتری است که علاوه بر محقق کردن اهداف کیفی، بهره وری فعالیت های کارخانه را نیز افزایش می دهد. عدم توجه به کنترل فرایند و بازخورد آن در صنعت کشورمان سبب شده که شرکت ها و کارخانه ها، محصول را با کیفیت پایین، معیوبی بیشتر و هزینه اضافی تولید نمایند و سود کمتری از فروش محصولات دریافت کنند. کنترل فرایند صحیح آماری و به موقع می تواند به ما کمک کند تا مشکل و عیب موجود در فرایند محصول را شناسایی کرده و اقدام به اصلاح آن نماییم.

کنترل کیفیت شامل فعالیتهایی  شامل تعیین مشخصات، طراحی، تولید یا نصب، بازرسی و بررسی عملکرد است. اگر قرار باشد یک محصول مشخصات مورد نظر مشتری را دارا باشد آنگاه این محصول باید بوسیله یک فرایند پایدار و تکرار پذیر تولید گردد.

کنترل کیفیت آماری مجموعه ای قدرتمند و توانا از ابزار حل مشکل است که در ایجاد ثبات در فرایند و بهبود کارایی از مفید واقع می گردد.

با استفاده از فنون آماری می توانیم کیفیت فرآورده ها را افزایش داده و ضایعات را کم کنیم و این کار باعث کاهش قیمت تمام شده می شود و این کاهش قیمت در نهایت باعث رضایت مشتری می شود و این یعنی افزایش فروش.

شرکت دان با بهره گیری از ابزارها، فنون و نرم افزارهای آماری آمادگی دارد تا یک نظام کنترل کیفیت برای تحت کنترل درآوردن مشخصات کیفی محصول مطلبق نظر مشتری طراحی نماید.

با انجام این پروژه هریک از موارد زیر در اختیار واحد محترم تولیدی قرار می گیرد:

  • تعیین اندازه بچ و تعداد نمونه های لازم برای رد یا قبول محموله مواد و قطعات دریافتی
  • تعیین استاندارد های کیفی مشخصه های فنی و عملکردی محصولات و مواد و قطعات مصرفی
  • آموزش بکارگیری از ابزارها و فنون کنترل کیفیت آماری
  • تجزیه و تحلیل آماری و ارائه گزارش از کیفیت فرایند خطوط تولید با استفاده از نرم افزارهای مناسب
  • طراحی نرم افزار کنترل کیفیت فرایند  تولید محصولات

نسخه قابل چاپ

دسته بندی ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *